Vlasťou sýrskych sirôt má byť slobodná Sýria.
Slovenská národná strana je znepokojená emotívne formulovanou kampaňou mimovládnych organizácií, mainstreamových médií a opozičnej SAS postavenou na nástrojoch brutálneho citového vydierania, ktorého cieľom je vyvolať v povedomí verejnosti naliehavý pocit morálnej povinnosti prijať na Slovensko takzvané „sýrske siroty“.
Kampaň, ktorá sa opiera o vykonštruovanú fikciu, že Slovensko sa v porovnaní s inými európskymi krajinami nezapája do medzinárodnej pomoci v krízových oblastiach rozvojového sveta porovnateľne so svojimi ekonomickými možnosťami je falošná a nepravdivá. Poznajúc vysoký cit pre ľudskosť, toleranciu a kresťanská lásku k blížnemu všetkých Slovákov zodpovedne a veľkoryso prispieva slovenská vláda do príslušných fondov OSN aj EÚ, ktoré sa v zmysle osobitných oprávnení a medzinárodných dohôd systémovo venujú organizovanej, koordinovanej, inštitucionálnej pomoci utečencom, migrantom aj deťom.
Nad rámec uvedených pravidelných príspevkov (vychádzajúcich z prepočtu príjmov na obyvateľa) poskytuje SR v mene svojich občanov ďalšie milióny eur do špecializovaných fondov OSN a EÚ (Úřad vysokého komisára OSN pre utečencov – UNHCR a Európsky fond pre utečencov, Detský fond OSN – UNICEF, Rozvojový fond OSN pro ženy – UNIFEMT, Populačný fond OSN – UNFPA, Trustový fond pre Afriku, atď.).
Len na riešenie príčin a dôsledkov súčasnej migračnej krízy už napríklad vláda vyčlenila tri milióny eur určené pre Regionálny zverenecký fond EÚ v reakcii na krízu v Sýrii. Súčasne 1,7 milióna eur na ďalšie príspevky Slovenska pre fondy a programy OSN, ktoré sa podieľajú na riešení humanitárnych aspektov migračnej krízy. Na podporu prevencie konfliktov 600 tisíc eur a 550 tisíc eur do Fondu na budovanie mieru. Z informácie Európskeho komisára pre migráciu Avramopulosa vyplynulo, že SR prispela už aj štátom EÚ na riešenie ich problémov s migráciou sumou viac ako 10 miliónov eur.
Aj keď si to možno slovenskí občania neuvedomujú, tak v dôsledku angažovanosti SR v medzinárodných inštitúciách a silnej podpore systémových opatrení pomoci utečencom patria (v pomere k ich príjmom), spolu s ďalšími krajinami EÚ, k najštedrejším darcom pre utečencov. Ich pomoc Sýrčanom ďaleko presahuje výšku pomoci občanov Saudskej Arábie, Kuvajtu či USA.
Perfídnu politickú hru časti mimovládok a médií zneužívajúcich smutné osudy sýrskych detí, sirôt na vnesenie silných emócií do našej spoločnosti, jej rozdeľovanie vyvolávaním konfrontácie a stupňovaním citového vydierania je preto potrebné odmietnuť.
Slovenská republika vynakladá v mene svojich občanov nemalé prostriedky na to, aby prostredníctvom legitímnych medzinárodných špecializovaných inštitúcií doručila finančnú, aj materiálnu pomoc utečencom tam, kde im má byť podľa medzinárodných dohôd poskytnutá.
Pre Slovenskú národnú stranu je teda nepochopiteľné, ak sa dnes MZV a EZ namiesto korektného a podrobného informovania verejnosti o spôsoboch, rozsahu a intenzite medzinárodnej pomoci Slovenska, či množstve finančných prostriedkov našich občanov vložených ročne do oficiálneho medzinárodného systému humanitárnej a rozvojovej pomoci, zaoberá pochybnými, nesystémovými a nemiestnymi úvahami o tom, koľko detí by mohla Slovenská republika (pod zámienkou humanitárnej pomoci) Sýrskemu štátu scudziť.